کد خبر: 1220005
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
در ادامه سلسله گاف‌هاي انتخاباتي رئيس‌جمهور امريکا
رئيس‌جمهور امريکا در جريان سخنراني انتخاباتي‌اش در پنسيلوانيا به جاي انتخابات رياست جمهوري، از حاضران خواست به او براي ورود به کنگره رأي بدهند. 

جوان آنلاین: رئيس‌جمهور امريکا در جريان سخنراني انتخاباتي‌اش در پنسيلوانيا به جاي انتخابات رياست جمهوري، از حاضران خواست به او براي ورود به کنگره رأي بدهند. 
جو بايدن، رئيس‌جمهور ۸۱ساله دموکرات امريکا و يکي از کانديداهاي انتخابات رياست جمهوري اين کشور در انتخابات 2024، در جريان سفر به ايالت پنسيلوانيا طي يک سخنراني از مردم خواست به او براي ورود به کنگره رأي بدهند! بايدن همچنين در جريان اين سخنراني، مرتکب يک سري خطا شد که سوژه طنز را براي جمهوريخواهان امريکايي فراهم کرد. جو بايدن در بخشي از سخنراني خود فرياد زد: «پنسيلوانيا، پيامي براي شما دارم؛ ‌مرا به کنگره بفرستيد!» وي در ادامه خطاب به مردم پنسيلوانيا گفت: «ما کسري بودجه را کاهش داديم و بيش از هر رئيس‌جمهور در دوره رياست‌جمهوري‌اش در تمام تاريخ، نسبت به دوران دونالد ترامپ، به بدهي ملي اضافه کرديم!» بايدن در قسمت ديگر سخنراني پرخطاي خود، تلاش داشت به شورش کنگره از جانب حاميان دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور پيشين امريکا اشاره کند که به اشتباه به جاي شورش ششم ژانويه ۲۰۲۱ گفت شورش ششم ژوئيه! البته او اندکي بعد حرفش را اصلاح کرد.  بايدن در شرايطي سعي دارد از بهبود وضعيت اقتصاد امريکا سخن بگويد که دونالد ترامپ تأکيد دارد اين اظهارات، چيزي بيش از يک افسانه نيستند. رئيس‌جمهور سابق امريکا گفت: «در دوران بايدن، نرخ تورم سه‌ساله ۵۰درصدي داريم، در زمان من شما تورمي نداشتيد. بر اساس اقتصاد بايدني، ايالات ‌متحده ۲۸۴هزار شغل تمام وقت خوب را از دست داده است. بايدن با استخدام افراد براي پست‌هاي دولتي و مشاغل پاره‌وقت آنها را جايگزين کرده است.» چهل‌وپنجمين رئيس‌جمهور گفت: «اين منصفانه نيست. من هم مي‌توانم اين کار را انجام دهم. بياييد چند نفر ديگر را استخدام کنيم تا من را خوب جلوه دهند.» در نظرسنجي ان‌بي‌سي‌نيوز که ماه گذشته منتشر شد، ۵۵درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که ترامپ کاري بهتر در اقتصاد انجام مي‌دهد، در حالي که ۳۳درصد بايدن را انتخاب کردند. نظرسنجي ديگر سي‌بي‌اس نيوز نشان داد که ۶۵درصد از امريکايي‌ها از اقتصاد ترامپ به‌عنوان اقتصاد خوب ياد مي‌کنند، در حالي که ۳۸درصد، از اقتصاد فعلي ارزيابي مثبتي داشتند. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار